Kampanjen som gikk på tv, radio og sosiale medier i vår har hatt stor effekt på forbrukerne, viser en fersk undersøkelse.
Tekst: Hilde Marstrander
Norstat er et firma som måler kampanje- og annonseeffektivitet, og er et nytttig redskap for å måle offentlig oppfatning og meningsmåling. Vi tok i bruk Norstats forbrukerpanel for å måle effekten av kampanjen vår, og har mottatt svært hyggelige resultater.
I fjor og før kampanjestart opplyste 79% at de ville føle seg tryggere ved å bruke en mesterbedrift. I 2024 og etter kampanjen opplyser 84% at de ville føle seg i «stor grad» eller «svært stor grad» tryggere.
Et annet spørsmål som er besvart er hvor sannsynlig det er at kunden ville prioritere å bruke en mesterbedrift. Svaret «noe sannsynlig» eller «svært sannsynlig» har økt fra 70% til 78%. Det er det høyeste tallet på fire år.
Et annet spørsmål som er besvart er hvor sannsynlig det er at kunden ville prioritere å bruke en mesterbedrift. Svaret «noe sannsynlig» eller «svært sannsynlig» har økt fra 70% til 78%. Det er det høyeste tallet på fire år.